Uteritt

kom på att jag kanske skulle skriva om vad jag hittade på idag också? eftersom videosarna inte ens va från idag hehe, dom va från igår och i fredags ;) 

ajja jag och A fick för oss att vi skulle rida ut idag, så vi(läs A) valde skogen. Upp och ner och smått taggad häst, höll på att svimma på hästryggen en gång för att jag råkade kolla ner .. och marken försvann där jag kollade. Snacka om att det var sjujävla brant alltså :s men vi fortsätte tappert jag och clyde på stigen tills vi kom ut ur skogen och försövrigt var skitläskiga enligt en annan häst - vilket självklart pollen skulle dra nytta av och spokade upp sig lite. Vi galoppa typ.. 50 meter..? på krångelgärdet och han verkligen drog på och tyckte det var så jävla kul.. Sen fick jag piss ont i mitt knä så det var bara att stanna och skritta igen, men vafan man kan inte komma ikapp helt och hållet till 110% på en gång. Uppför en backe några gånger och sen in i paddocken för att A skulle rida igenom sin häst ordentligt eftersom jag inte kunde hålla den takten vi hade tänkt. Provade då på en galopp och lite trav, vilket kändes okej. Så jag gjorde det ultimata!!! jag hoppade ca 30 cm!!! oooooooh! inser ni att jag hotar ledarna som vann OS nu eller? ;) nejdå men jag ville testa haha inte hoppat på länge, i och för sig så travade han först över, hoppade två gånger och sen galoppa över en gång.. Men gud vad jag är stolt över galningen som går med på sånt utan att tveka! Han bara gör för att man säger det! ska bli så himla roligt att hoppa honom igen sen när mitt knä och hans kondis är lite bättre så det inte blir så livsfarligt låga höjder haha :)
 
Det galnaste vi gjorde var nog att gå in mellan balar, bara för att prova.. Och han bara stod där som "jahaja, var det här turens höjdpunkt??" Älskar ponnyns attityd, han är så jävla cool när han vill det ! Mitt lilla ♥
 
Kommentarer
Postat av: Trekronor

Fin design, och jätte gullig häst!
Kolla gärna våran blogg, glöm inte att lämna en kommentar! :)
Kram Trekronor<3

2012-09-17 @ 19:15:11
URL: http://trekronor.blogg.se
Postat av: Tova

Fellponnys är ju för underbara. Gillar hästar som är lite grövre. själv har jag en kallblodstravare och den rasen ligger mig närmast hjärtat. Men en fellponny vore inte heller fel..

Riktigt fin är han =)

Svar: Ja helt klart! Har själv alltid gilla grövre hästar och din häst är ju helt amazing, så himla vacker! Nej, dom är små och söta :)
Tack så mycket, eller något :)
anjaemelies.blogg.se

2012-09-23 @ 08:52:52
URL: http://kazince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback