Fredagens+Lördagens ridpass

Fredagen
Han skulle idag gå ordentligt under mig, jag hade bestämt mig för att det skulle sitta klockrent och vad tror ni hände !? jag fick ett "oh herre min gud jag vill aldrig sluta rida den här hästen"-pass. Han lyssnade på minsta lilla, han gick verkligen som en klocka och jag är så stolt över min lilla prins, ändrade jag min sits och mina armar pytte lite gick han på tygel och började trampa under sig! Så himla stolt jag var då! Och om jag slappnade av lite extra så var det som om att han ba "okej nu vilar vi ett tag".. Han tog båda galopperna jätte bra och ba vroooooom en helt annan ponny var det jag hade igår mot tidigare! det var så himla roligt :D

Lördagen
Hoppning stod på schemat, så jag och ägaren åkte till stallet och började fixa fram hinder. Jag skar mig på ett hinder, värsta ilandsproblemet x) Men jag var himla nervös då jag inte hoppat seriöst sen jag red på ridskola.. Så jag vill helst inte ens veta hur det såg ut för min del, men försökte tänka tillbaka på det jag fått höra från den tiden då jag hoppade var fjärde vecka. Men seriöst så minns jag inte mer än en annans tränare "sitt, sitt sitt och nu!". Så jag gjorde det mesta jag kom på för att inte störa ponnyn. Hoppade för första gången i mitt liv en oxer. Visserligen en mini mini men ändå :p Han skulle få ta i lite och hoppa brett.. Galet, men det måste göras om.. Känner verkligen att jag blir mörkrädd över hur mycket jag tappat och fyfan va jobbigt det var! var verkligen slutkörd efter igår :p Men en vacker dag ser nog det där jätte proffsigt ut, eller nått haha!

bjuder på en jättesuddig bild som jag tog i fredags, kameran och ljuset ville helt enkelt inte samarbeta med mig :(
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback