ett ljus i livet !



Idag har jag varit ut till Clyde igen och nu är det klart. Jag har en medryttarhäst igen. Eller man kanske ska säga ponny. Och helt seriöst så har jag ett ljus i livet igen. Jag kommer aldrig glömma min loppa, aldrig aldrig aldrig. Och hon kommer alltid ha den största delen av mitt hjärta. Men nu kan jag leva ett normalt liv igen. 

Vi skyndade oss ut från stallet för att det kom några och kollade på en häst. Så jag och Clyde, i roosa och vit outfit. Han är så fin i rosa, och nej han är inte bög! ;) han har bara en kärring(medryttare) som är väldigt mån om hans utseende! I alla fall så red vi i ridhuset idag. Och jag har inte ridit i ett ridhus sen 2010 eller 2009 och det var det tråkigaste jag gjort på länge ! kommer endast använda ridhusen på vintern, sommar/vår/höst - vått eller torrt, det ska ridas ute! mycket roligare och hästarna är alltid positivare! :D Idag krävde jag inte mycket av honom, bara några steg då jag ville att han skulle arbeta lite, annars var det mest fram jag försökte tänka på. Och få till en bra vänster galopp. Vi slutade när det kändes bra och skrittade ut till krångelgärdet. Där dom även har lagt ut en stor "stock"(läs livsfarlig, köttätande drake) som Clyde skulle få titta på. Vilket inte gick så bra. Han steppade och hoppade medans jag med kropp och själ försökte få honom att gå fram till det monstret. Slutade med att han stack i galopp. Kände snabbt att jag hade kontroll på honom men lät honom hållas ett tag. Skrittade en bit mot den, hoppade av och ledde honom fram till stocken. Där han ställde sig och luktade på den och började sen äta gräs under den. Såå typiskt ponnys att vara matfixerade och skitenvisa. Längtar redan till nästa vecka när jag ska ut till honom igen ♥

(bild kommer på honom, sen nån gång)
Kommentarer
Postat av: Jossan

Tycker att det är jättebra att du hittat ngn att rida igen! :) Du behövde det!! :) Det kommer att bli super!



Måste ha missat dig på Krångelgärdet, vi var nog där senare. (De sa i stallet att min telefon ringt när jag var borta, så du var väl klar då I guess. :) )

2012-05-15 @ 23:22:49
URL: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback