nu blidde det helt plötsligt kväller

var inte klockan typ 10 nyss och skrek inte min väckarklocka på mig nyss!? nej för nu ska jag egentligen sova igen.. Men det kan jag inte.. Är stressad för att det känns som om att jag glömt något och det kan ju vara för att jag inte hunnit packa klart än? Men kan inte göra något åt saken, stalljeansen blev blöta igen, tjocktröjan jag har haft där likaså(läs att jag blev dränkt som en råtta idag, igen) så dom måste torka innan jag kan lägga in dom .. måste nog föna dom imorgon, fast dom kanske klarar några timmar i väskan innan dom åker in i en tvättmaskin? jag vet inte hahah är inte så duktig på sånt..
 
Jag var ju i alla fall hos Clyde idag, städade skåpet vilket tog en timme så ni kan ju förstå hur duktig jag har varit idag C: sen så var det bara att ta in en blöt häst och försöka få bort gammal torkad lera som blivit blöt igen.. Bestämde mig fort för att jag absolut inte skulle sätta på en sadel idag.. Så det blev en barbackatur igen, började i paddocken där jag precis skulle börja trava och så började de mullra. Och jag är så sjukt äckligt åskrädd om jag är utomhus så tro mig när jag säger att jag hoppade av hästen och sprang till ridhuset - där dom precis hade hoppat med hundar så det blev några bommar kvar på backen åt oss.. Körde på utan någon större idé på vad jag skulle göra var så otroligt stressad så jag ville egentligen bara hem. Lyckades rida igenom honom i alla gångarter - tuff brud som inte ramla av :D min balans barbacka är nog det värsta som världen skådat ;) Sen så travade vi lite över bommar innan det var dags att ta sig in igen. Är i alla fall nöjd över att han kom ihåg vad vi gjorde igår - provade lite men ville inte göra för mycket. 
 
Så det blev vidare mot hagen och gick ända till grinden innan det började regna släppte ut honom till en glad Jameson och började gå, efter ca 100 meter var jag genomblöt och när jag var framme efter sådär 500 meter kanske så var jag såååå blöt att det droppade om mig. Jätte mysigt, men då kan ni förstå hur mycket det regnade.. Blöt som en dränkt råtta !? yes, men vad gör man inte för hästen ? ♥
 
bild från thaifånen som jag tog påväg till stallet.. då det bara var grått på himlen ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback