Händelserik dag !?

Jorå det kan man lugnt säga! Det började med att bussfan åkte fel !?! alltså nattbussen, till fel hållplats.. Tack och lov vände bussen och åkte till rätt(jag ser vägen som "vanliga"bussen åker på och dom hade precis bytt till nattbuss igen). Skitroligt liksom!  I alla fall så har jag lekt med Clyde i ca en halvtimme i ridhuset för att det började regna och kände inte för att springa runt som en dåre ute i en blöt hage.. Så klumpig som jag är så hade jag ramlat och varit lerig från topp till tå. Idag var prinsen jätte duktig, han sparkade ett par gånger på bollen men den är fortfarande obehaglig att ha vid benen och han vill helst nosa på den och ha den vid huvudet. Men han lyckades, så stolt! :D
 
Gick sen tillbaka till stallet och då hade en större fågel tagit sig in i stallet och skrämde slag på hästarna runt omkring när den flaxa runt i panik. Clyde däremot var coollugn när jag gick runt - med honom efter - och försökte få fågeln att flyga ut genom dörren. Den var flera gånger där men flög upp i taket. Gav upp innan jag skrämde ihjäl både fågeln och hästarna runtom. Tränsade Clyde och gick med en häst som gjorde allt för att komma från regnet till ridhuset, red i ca en halvtimme medans det spöregnade bokstavligen talat. 
 
Idag var han superduktig! Han lyssnade galant på skänkeln, tvekade inte en sekund på att göra som jag sa och var hur duktig som helst, jag hittade några saker vi ska börja jobba på sen när jag kommer hem från Norge som han behöver träna upp. Men han var så duktig idag så jag blir mega glad! Han hade till och med framåtbjudning vilket han inte brukar ha när man rider i ridhus, så helt klart en guldstjärna i kanten idag! :D och jag valde att sluta när det gick som bäst! Så därav blev det bara en halvtimme, men vi sprang ju idag båda två när vi lekte.. Och så kuta han med jameson, så motion har han fått i alla fall :)
 
Efter det så skulle jag springa till bussen och gjorde det man absolut inte får göra, jag tappade mitt busskort! Fick ångest och panik och sprang tillbaka genom "djungeln" som består av en gammal traktor"stig" med växter upp till höfterna på mig. Jag var lika blöt som en dränkt råtta, idag igen, när jag kom tillbaka till stallet och kötta runt överallt där jag varit för att hitta mitt busskort.Tur som fan att det löste sig och ännu mer tur att jag hittade mitt busskort!
 
och det är därför jag älskar den hästen, allt går bara man vill! Min stjärna!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback