Använder plåster flitigt!

En sak som jag aldrig aldrig aldrig kunnat göra är att rida utan handskar får skavsår varenda gång .. tror jag är jätte känslig i huden där man har tyglarna :c det spelar ingen roll hur löst jag tar i dom, är det minsta gummi/annat konstigt som inte är rent läder så får jag skavsår.. Jag kan rida normalt i 5 min och typ 40 min på långa tyglar och ändå har jag skavsår - trots att jag är mjuk i händerna. 
Och idag räckte det med att jag behövde ta i Clyde en gång för att jag skulle få skavsår - på båda händerna .. Han stack nämligen en gång idag och lyssnade inte på nått jag gjorde han liksom sket fullständigt i mig och rädd som fan var han stackars häst. Tillslut var jag tvungen att ta tag riktigt i ena biten av tygeln för att få honom att svänga och bryta av från vägen = skavsår.. Men jag kunde ju inte rida på dom stackars människorna som cyklade, vad skulle jag göra? Tack och lov fick jag kontakt med hans huvud snabbt och sekunden efter var vi påväg tillbaka.
 
Hur som haver så badade vi idag :D och jag har faktiskt aldrig badat med en häst.. Inte kunnat på grund av att det inte finns vatten inärheten eller så har jag helt enkelt inte kännt mig redo för det. Men idag så red jag och Clydes ägare till vattnet och så busade vi lite - Clyde tyckte det var superkul och det var länge sen jag kände mig så glad. Hans öron var hela tiden spetsade fram och mina skor hade en varsin flod i sig.. Mina jeans var som dränkta råttor en bit upp, men det var det helt klart värt och det där ska göras om! :D Vi provade även på att hoppa idag och eftersom han hoppat där typ förra veckan så blev han övertaggad och satte av på samma väg som han hoppat förut.. Jag som inte hoppat på 1 år kände mig inte redo för det så styrde bort därifrån. Sen blev han rädd för nått och stack i full fräs. Resten läste ni där uppe. Men förövrigt så älskar jag "min" häst han är så himla mysig ♥ och vi tror att det kommit älg eller att det var väldigt många rävar ute i skogen. Hästarna var på helspänn många delar av turen. Och rådjur+harar är dom ju vana vid. Så vem vet...?
 
Clyde - Heddan - Zoya 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback