tillåt mig dö av lycka ! ♥

Idag var en bra dag, idag blev jag lycklig fullt ut igen! Vilket jag inte vart sen innan jag visste hur dålig Heddan verkligen var. För idag visade "min" ponny att han faktiskt tycker om mig, på riktigt! jag dör av lycka, min kärlek, det är vad han är!
 
Första gången jag hälsade på Clyde, strax efter att A hade mejlat mig så kom han när jag ropade - på en gång. Efter det har han inte kommit nån gång alls när jag ropat OCH det sliter lite i hjärtat för man tror verkligen att man inte är omtyckt. Men trotts det så har jag kämpat vidare och idag så kände jag äntligen att kämpandet är värt någonting, inte bara för mig utan också för honom. 
 
Mitt kusinbarn Issa följde med till stallet idag, i hopp om att åskvädret skulle hålla sig på långt avstånd vilket det också gjorde! Och för första gången sen första gången jag träffade honom så kom han när jag ropade i hagen, tro mig när jag säger att jag dog och återuppstod på plats! I alla fall så valde jag att först galoppa lite på zoonerna men jag märkte fort hur dålig marken var och hur tråkigt Clyde tyckte det var, han som brukar tycka det är skitkul att galoppa där :o Hur som helst så började Issa springa framför honom och han var inte långsam på att börja trava efter henne och när hon ökade började han galoppera med spetsande öron och tyckte det var skitkul. Så jag kom på att vi skulle leka lite i en hage - delvis prova på att lära oss spela fotboll, eller hovboll om ni föredrar det ;) I början förstod han inte mycket - stack iväg några gånger med bocksprång och hade det jätte roligt. Men tillslut började han hajja, han sparkade några gånger på bollen men puttade mest iväg den med mulen, stolt över honom! Och idag gjorde han något som jag trott inte skulle komma på flera månader! Han travade emot mig flera gånger när jag ropade på honom. Alltså jag gråter nästan av lycka, idag kände jag att han faktiskt tycker om mig och att jag föralltid kommer ha en bästa vän, vad vi än går igenom. 
 
Issa filmade lite här och var och tova skulle hjälpa mig sätta ihop en film, eftersom jag inte är så duktig på det! :D tack tovi ♥


In action! Försöker lära honom att putta på bollen. Grimskaftet har jag runt halsen för att jag inte ville släppa ner det i leran och kunna fånga honom ifall en häst kom förbi så han inte trigga upp dom med rusningarna :)




Issa in action också för den delen ;) hon hade roligt med att sopa och göra rent spolspiltan medans jag höll på med Clyde :D


Kommentarer
Postat av: Isabell

Så snygg man är då! :D

2012-07-13 @ 12:59:14
URL: http://TheGloryDays.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback