illamående är bara smeknamnet

jag är så äckligt jävla klumpig ibland.. Och ibland bör det räknas som ett handikapp! Men idag kantade jag nog allt klumpigt jag någonsin har gjort. Skulle pyssla i rummet, men det blev lite för mörkt så bestämde mig för att flytta på min golvlampa så den står på andra sidan sängen och alltså närmare mig. Så tappert började jag bära den runt sängen, kanske 20 cm över marken och mina fötter. Och sen går lampans "fot" av och landar rakt på min ena fot, såklart och den är ju inte lätt precis! släpper lampan i alla hast, den landar tack min gud på sängen och sekunden efter ligger jag och småskriker av smärta.. Försöker kväva skriket och hoppar sen ut från mitt rum och hoppar runt i hela hallen, fyfan va ont det gjorde. Snabbt därefter skulle mamma visa mig nått så hoppar ut på balkongen - med en orolig blick och frågan "vad har du gjort?" Står upp ett tag, tar av mig strumpan och ser världens minsta, kanske lika stort som översta tredjedelen av mitt lillfinger, mörklila blåmärke. Skrattar smått för mig själv och undrar hurfan det där kan göra ont.. Sen kommer skriket i öronen, illamåendet och jag känner hur jag förlorar mig själv, ingen känsel i fingrarna eller nått.. Sätter mig på stolen på balkongen, upp med benen på räcket och huvudet mellan knäna. Snabbt piggnar jag till men illamåendet stannar och skriket i öronen.. Sitter ett tag och pratar i hopp om att det ska försvinna.. Hamnar sen i soffan med en hink bredvid och benet högt. kollar igenom en film och hamna nu på min stol i mitt rum..
 
mår fortfarande jätte illa, huvudet värker, öronen tjuter och jag kan inte gå för att det gör så ont, eller jo jag kan gå om jag går "rätt".. illamåendet kommer och går i vågor - ena sekunden värre än andra och jag ska gå och lägga mig efter det här.. Hoppas att min fot mår bra imorgon och att jag kan åka ut till Clyde! Hoppas även att min fot är hel.. för just nu vet jag inte vart jag ska ta vägen och har inte tid med en massa gips och skit!
 
bildlöst!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback