Dagen hos Zoya

var mer än underbar! har haft lite att göra så inte hunnit skriva något innan men nu kommer det.

Att komma dit och att se min sessa i hagen.. Jag kan inte säga mer än att jag blev hel, varm, lycklig, fjärilar i magen. Jisses vad jag saknat den hästen, enormt! Och jag hoppas verkligen att hon saknat mig. Vissa stunder var hon sådär reserverad som hon var när jag började rida henne och sen vissa stunder så var det som att vi aldrig varit isär. Som om att jag hade träffat henne varenda dag sen hon flyttade ifrån västerås. Vilken nu i efterhand gör ont, väldigt. Det får mig bara att sakna henne mer. Tur som fan att jag såg hur lycklig hon var där, annars hade jag snott hem henne så att hon hade fått stå på min balkong ;) och det hade ju inte varit något vidare liv hahaha
 
Hur som helst så red vi lite i paddocken och hon har haft sommarlov på grund av vädret och hennes känsliga rygg, om jag förstått det hela rätt.. Så provade mig fram lite granna. Och jag kan inte fatta att det jag hade så jäkla svårt för när jag red henne gick som en dans på röda rosor idag, trots att jag inte ridit henne på över ett år. Tack Jossan, det är din förtjänst och i samma stund som jag fattade att hon och heddan skulle ridas på samma sätt så började jag nästan älska dig! Tack, tack, tack!(om du läser det här) Dock så var det mest stretcha som vi körde på och lite små steg här och var som jag plockade ner henne. Egentligen bara för att jag kunde. Sen fick hon gå som hon ville.. Och jisses den traven - jag är van vid Clydes jogg nu haha! Men fick tillslut kläm på det också igen. Krävde dock inte alls mycket av henne.. Det var som att cykla efter att ha varit utan det en längre period. Man vet hur man ska göra, men kroppen är inte lika snabb som hjärnan är bara för att man är ovan. 
 
Men jag vet inte vad det var mest som gjorde att jag ville stanna där föralltid, stämningen? Ja det kändes hur som helst som att jag hade varit där hela tiden och "flyttat dit" med Zoya. Jag kände mig hemma helt enkelt. Kan lova att jag vill tillbaka dit nu! Varenda dag! Ajja bjuder på lite bilder snabbt :)

Varnar er för att jag inte ridit henne på ett helt fucking år!
Skrattar av ren lycka, saknat min sessa ♥

viktigt att koncentrera sig, men undrar vad jag tänkte på där ...?

fortfarande i mina tankar !?

suddig bild, förlåt!


Hon är så vacker ! ♥







Kommentarer
Postat av: Rebecka :)

Sjukt fina är ni tillsammans :)

Svar: Tack så mycket :)
anjaemelies.blogg.se

2012-08-12 @ 01:45:21
URL: http://dreamaboutme.blogg.se
Postat av: mikaela

kul att du kom och hälsade på :) du är välkommen tillbaka när du vill :)

2012-08-12 @ 10:27:33
Postat av: Anonym

Klart jag läser! ;)

2012-08-12 @ 11:45:41
Postat av: Maja

Fina bilder! H*n är sjuuukt lik min häst:D

Svar: Hon är något alldeles extra ! :)
anjaemelies.blogg.se

2012-08-13 @ 14:49:47
URL: http://otroligahast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback