Dagens ridpass

Idag gick det mycket bra på loppan ! Hon var fin och envis :) men det löste sig snabbt, hon fick för sig att hon inte kunde ställa sig inåt i högervarvet och sidsteppade genom hörnen, taggad hest ? ja . Men det löste sig tillslut och hon gick som den pärla hon är. Utöver envisheten så gick allt bra, förutom en gång då hon slog in lite pass - tror det var i protest. Hon tyckte att hon skulle sakta av efter en bom som hon snubbla på men jag sa åt henne att fortsätta trava. 

Eftersom jag(som inte kan heddan helt) la bommarna med lite lite lite för långt avstånd mellan varandra så ville jag inte att hon skulle trava över dom för många gånger. Hon längde för mycket på stegen den här gången, vi ska gå försiktigt fram. Så vi gick över lite då och då - beroende på vad jag kände för. Och annars gjorde vi det som kom upp i skallen på mig. Testade lite skänkelvikningar, trav - halt - trav- och trav - skritt - trav-övergångar och lite annat smått och gått, hon lyssnade mycket bra och det är sånna dagar som idag som jag äälskar att rida henne, hon är helt klart bäst ibland ♥


Gammal bild på pärlan ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback