Helgen med finaste pojken !

I lördags så kämpade jag mig ut till Näs, trotts att det näst intill blåste storm därute på åkrarna. Tog mig nästan 30 minuter att gå och det brukar ta migen kvart till 20.. Så ni förstår nog hur jag hade det. Som grädde på moset med vinden så spöregna det ju och paraplyet jag hade tålde inte vinden = blöt emelie gå längs gatan i luva och hängande paraply som vikt sig åt fel håll och vägrade vika tillbaka sig. Kom i alla fall in i stallet, blötare än en dränkt katt och där väntade en blöt Clyde ivrigt på mig. På grund av vädret så valde jag att inte rida, även fast vi har TVÅ ridhus.. känner att jag inte är van vid ridhus. Så han fick stå igår vilket tog emot idag.

Idag så möttes jag av en Glad Clyde som skrittade emot mig i hagen när jag kom gåendes. Gick in för att byta skor och tog in honom i stallet. Märkte redan där hur busig han var och övervägde att släppa honom och busa i ridhuset. Men samtidigt visste jag att han behövde få lite mer än bus att tänka på.. Så vi gav oss ut till krångelgärdet - våran ridbana. Vi är utomhus men ändå nära, perfekt! Fast så perfekt var min tänke inte då Clyde blev jätte nervig och rädd för nått.. Så vi var en halv meter ifrån att krocka med ett träd. Men han är smidig den där ponnyn, vek av innan nån av oss slog i tränet - jag nuddade inte ens grenarna! otroligt, trodde jag skulle bryta nått där. Sen var det bara mjukgörande som gällde eftersom han var spänd som en stålfjäder, mycket jobbigt. Dock trevlig och snäll när vi gick hem igen ! :) dock lite bus kvar :D

suddig bild. Finaste Ponnyboll♥
Kommentarer
Postat av: Luuran

bögfläta<3

2012-06-03 @ 23:50:44
URL: http://LuuranWasHere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback